Arbeta hos oss

Just nu söker vi

FÖRVALTARE/VICEVÄRD

Om företaget

Castor har som affärsidé att erbjuda bostadsrättföreningar ett tryggt och enkelt boende. Det gör vi med mångårig erfarenhet av att förvalta bostadsrättsföreningar och innebär att vi kan erbjuda helhetslösningar som ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Våra kunder finns från Luleå i norr till Norrköping i söder. Företaget har sitt säte i Sundsvalls centrum med ca 35 medarbetare och ingår i Fenix Holding koncernen som har drygt 270 medarbetare. Med personlig anda, passion och omtanke skapar våra duktiga medarbetare starka och långvariga kundrelationer

Vem trivs hos oss?

Vi arbetar gemensamt med att utveckla vår verksamhet och ständigt förbättra avdelningens resultat genom att tillsammans hitta de optimala lösningarna för Castor och våra kunders behov. Vi strävar efter att varje medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Hos oss erbjuds du en stimulerande arbetsplats med goda kollegor där du som medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta eget ansvar.

Om tjänsten

Rollen innebär övergripande att utföra ett aktivt samverkansarbete med syfte att optimera ärende- och skötselprocesserna som våra bostadsrättsföreningar har behov av. Det finns också ett stort fokus på att utveckla relationen till BRF, medarbetare, entreprenörer och myndigheter. Tjänsten innebär vidare att du ska:

  • Ansvara för förhandlingar och upprättande av avtal, förebyggande och avhjälpande underhåll
  • Driva ombyggnationer tillsammans med Bostadsrättsföreningarna, externa aktörer och vår egen personal
  • Ha kontakt med de boende, entreprenörer och myndigheter
  • Ansvara för styrning och uppföljning av intäkter- och kostnader i projekt
  • Utveckla och upprätthålla en hög servicekänsla för Castor, planera och följa upp åtgärder och ärenden så att uppsatta mål nås
  • Fortlöpande bevaka, effektivisera och optimera områdets fastigheter avseende värme, vatten, och el

Här erbjuds du en flexibel roll med stort eget ansvar och stora möjligheter till utveckling i ett härligt arbetslag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Sundsvall.

Vem är du?

Du har en relevant yrkesutbildning såsom exempelvis fastighetsekonom, inom fastighetsteknik eller relevant arbetslivserfarenhet. Du behöver ha några års erfarenhet av fastighetsförvaltning eller arbete som vicevärd. Du uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift samt innehar körkort.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i den här rollen behöver du ha affärssinne och se kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt och verksamhetsmässigt perspektiv. Vi ser att du har ett kundorienterat sätt och har en förmåga att skapa goda relationer externt likväl som internt, samt att du kan engagera och motivera din omgivning och skapa delaktighet i olika projektgrupper, vidare att du är flexibel och kommunikativ då rollen innebär många kontaktytor.

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Tjänst: 100% Tillsvidareanställning (provanställning kan förekomma vid behov)
Sista ansökningsdag: 15 december, urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut
Kontakt: Avdelningschef Teknisk Förvaltning Thomas Lundgren, 060-64 47 01, HR-ansvarig Caroline Backlund 060-14 04 15

Skicka din ansökan till: caroline.backlund@tfservice.se. Märk din ansökan ”Förvaltare/Vicevärd”.