Erbjudande om Castoravtalet – serviceavtal för hissar

NYHETEN PUBLICERADES 22/07, 2015

Förvaltnings AB Castor har tillsammans med KONE AB tagit fram Castoravtalet, ett mycket förmånligt hisserviceavtal, som vi har nöjet att erbjuda alla våra kunder. Avtalet syftar till att optimera hissarnas funktioner och förlänga anläggningarnas livslängd. Det omfattar förebyggande underhåll, biträde vid den årliga besiktningen med besiktnings­företag samt tillgång till jour dygnet runt.  Ev tillkommande reparationer utförs till rabatterad kostnad och faktureras separat. Larm­telefoner i hissarna kan kopplas till KONE:s dygnet-runt-bemannade felmottagningscentral.

Principen för avtalskonstruktionen är således att genom ett gott underhåll av hissanläggningarna minimera behov av reparationer, samt när reparationsbehov uppstår ska åtgärdande utföras till rabatterad kostnad.

Att vi valt att samarbeta med KONE är ingen tillfällighet. KONE är etablerat i Sverige sedan över 100 år och är landets största hissföretag.  De finns representerade i hela landet och har tekniker i de flesta större städer från Kiruna i norr till Skåne i söder. Det innebär att de har fördelen av stor kapacitet och en bra organisation i ryggen, samtidigt som de har en stark lokal förankring.

Om ni önskar ta del av erbjudandet eller om ni har några frågor, kontakta Peter Tamleht hos Castor för ett avtalsförslag: peter.tamleht@castor.se eller 060-644701.