Öppet mån–fre 08–17. Telefon 060-12 80 00

Arbeta hos oss

Castor söker en Hyresadministratör med ekonomikompetens. Som Hyresadministratör tillhör du hyresavdelningen, men är också support till Ekonomiavdelningen och back­up till receptionen.

I din roll som hyresadministratör hanterar du överlåtelseavtal vid försäljning av bostadsrätter och bevakar inbetalningar för hyror och avgifter. I viss mån arbetar du med upprättande av hyreskontrakt. Du svarar på frågor från medlemmar och hyresgäster samt stöttar i reception/växel vid behov. Tjänsten innebär att du är ett stöd till ekonomiavdelningen, vilket innebär arbetsuppgifter som:

  • Kontering och betalning av leverantörsfakturor
  • Betalning av skatter och avgifter
  • Löneadministration
  • Löpande redovisning
  • Stöd vid budget­ och prognosarbete, analyser och bokslut

Du kommer att arbeta i systemen 3L Pro, Ascendo och Flex lönesystem.

Tjänsten är på heltid och tillsvidare med start enl. överenskommelse. Arbetstider är kontorstider; måndag till fredag, 08:00­17:00. Du rekryteras direkt till Castor som har kontor i centrala Sundsvall.

Din profil

Vi söker dig med Universitets­ eller Högskoleutbildning inom ekonomi. Har du tidigare arbetat mot bostadsrättsföreningar eller på en ekonomiavdelning är det meriterande. Då du kommer ha kontakt med medlemmar och andra samarbetsparters via telefon och reception krävs att du talar svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska. God kunskap i Excel är också ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där vi tror att du som har ett metodiskt arbetssätt och är lösningsinriktad kan trivas i rollen. Vidare samarbetar du effektivt med andra och stöttar kollegor för att tillsammans uppnå gemensamma mål. Du har förmåga att prioritera ditt arbete och tar ansvar för kvalitén och resultatet i dina arbetsuppgifter.

Vi arbetar löpande med rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Rekryteringen sker via StudentConsulting. Klicka här för mer information och kontakt